Na naszej stronie internetowej dostępne są katalogi wycieczek z największych miast poszczególnych regionów, ale możemy dostosować programy do dowolnej miejscowości. Jeśli Państwa miejscowości nie ma na liście, proszę wybrać najbliższe większe miasto, co pozwoli poznać orientacyjną cenę. Aby ustalić dokładny koszt konkretnej wycieczki, najlepiej skontaktować się z nami telefonicznie lub mailowo.
Pytania i odpowiedzi
Oferta i katalog wycieczek
Ceny z katalogu obowiązują do końca aktualnego roku szkolnego.
Oczywiście, każdy program dostępny w katalogu możemy modyfikować. Lubimy wyzwania, więc z przyjemnością podejmujemy się przygotowywania ofert opartych na Państwa pomysłach. Zależy nam, aby każda wycieczka w pełni spełniała oczekiwania grupy. Zachęcamy do kontaktu w sprawie niestandardowych wyjazdów, chętnie doradzimy.
Tak, w naszym aktualnym katalogu znajdą Państwo samolotową wycieczkę do Londynu, Paryża, Rzymu, Barcelony, Madrytu, Szkocji i Gruzji. Zachęcamy do indywidualnego kontaktu w celu przygotowania wyceny.
Oczywiście! Przykładowe programy wyjazdów dla pracowników szkół przedstawiliśmy tutaj. Chętnie podejmujemy się organizacji wycieczek dla nauczycieli zarówno w trakcie, jak i po zakończeniu roku szkolnego.
Planowanie wycieczki
Im szybciej, tym lepiej. Pozwoli nam to zarezerwować najlepsze ośrodki noclegowe, najwygodniejsze autokary i dogodne godziny zwiedzania.
O wyjazdach w szczycie sezonu, czyli w maju i w czerwcu, należy myśleć we wrześniu-październiku lub nawet w poprzednim roku szkolnym.
Każdy miesiąc ma swoje wady i zalety, ale my szczególnie polecamy wyjazdy jesienią oraz wczesną wiosną. Dzięki temu, że terminy są mniej „oblegane”, jesteśmy w stanie w tej samej cenie zapewnić wyższy standard zakwaterowania czy też ciekawszy program (większa dostępność atrakcji). To również najlepsze rozwiązanie dla tych, którzy chcą uniknąć największych tłumów w uwielbianych przez turystów miastach, muzeach, na górskich szlakach.
Nie. Przygotowanie przez nas oferty jest bezpłatne i do niczego nie zobowiązuje. Zawsze staramy się przygotować ofertę wycieczki, która w pełni sprosta Państwa oczekiwaniom. Jeżeli jednak nasza propozycja nie w pełni Państwa satysfakcjonuje, bardzo chętnie o niej podyskutujemy.
W celu zarezerwowania wycieczki należy skontaktować się z nami telefonicznie. Omówimy Państwa oczekiwania i wspólnie ustalimy dogodny termin, a następnie prześlemy gotową ofertę. Ostatecznym potwierdzeniem rezerwacji jest dla nas wpłata określonej w umowie zaliczki.
Łączenie grup za pośrednictwem biura bardzo rzadko się udaje, ze względu na komplikacje ze zgraniem terminu, trasy, programu czy liczby uczestników.
Nie jest dla nas problemem zorganizowanie wspólnej wycieczki dla dwóch szkół. Zachęcamy do skontaktowania się z zaprzyjaźnioną placówką z Państwa okolicy, która może być zainteresowana. Autokar odbierze uczniów kolejno z obu ustalonych miejsc.
Ceny i płatność
Nie ma takiej potrzeby. Zachęcamy do skorzystania z naszej dedykowanej platformy, na której rodzice mogą samodzielnie zapisać dziecko oraz dokonać płatności. Żeby ułatwić kontrolę nad organizacją wyjazdu, nauczyciel otrzymuje od nas dostęp do bieżącego podglądu listy zapisanych uczestników oraz stanu wpłat.
Na naszej stronie internetowej dostępne są katalogi wycieczek z cenami z największych miast poszczególnych regionów. Jeśli Państwa miejscowości nie ma na liście, proszę wybrać najbliższe większe miasto, co pozwoli poznać orientacyjną cenę wycieczki. Aby ustalić dokładny koszt konkretnego wyjazdu, najlepiej skontaktować się z nami telefonicznie.
W cenę wycieczek krajowych jednodniowych wliczony jest przejazd autokarem, ubezpieczenie, bilety wstępu do zwiedzanych atrakcji, opieka pilota na trasie wycieczki oraz ewentualne usługi lokalnych przewodników. W przypadku wycieczek kilkudniowych w cenę wliczony jest również nocleg oraz wyżywienie w formie śniadań i obiadokolacji.
Przy wycieczkach zagranicznych koszt biletów wstępu zazwyczaj podany jest osobno w walucie kraju, do którego Państwo jadą. Kwota ta może być, w zależności od Państwa woli, przeliczona na złotówki i doliczona do ceny wycieczki lub też przekazana pilotowi w autokarze (w odpowiedniej walucie).
Tak, w cenę wycieczek krajowych wliczyliśmy koszt wszystkich biletów wstępu do obiektów ujętych w programie, nie musicie też Państwo wnosić dodatkowych opłat za usługi lokalnych przewodników. Przy wycieczkach zagranicznych informujemy o dodatkowej kwocie koniecznej do opłacenia wstępów. Kwota ta może być, w zależności od Państwa woli, przeliczona na złotówki i doliczona do ceny wycieczki lub też przekazana pilotowi w autokarze (w odpowiedniej walucie).
Nie. Wycieczka dla opiekunów jest bezpłatna, nie ponoszą oni również żadnych dodatkowych kosztów z tytułu biletów wstępu.
Ceny uwzględnione w umowie nie zmienią się po jej podpisaniu i wpłaceniu zaliczki.
Tak. Dopiero podpisanie umowy oraz wpłata zaliczki pozwala nam ostatecznie potwierdzić rezerwację miejsc noclegowych i autokarów. Zaliczka stanowi zazwyczaj około 30% wartości wycieczki, pozostała część należności powinna być opłacona 20 dni przed wycieczką. Szczegółowy harmonogram wpłat dostosujemy do Państwa oczekiwań.
Jeżeli nauczyciel życzy sobie samodzielnie zbierać pieniądze i dokonać wspólnej płatności, polecamy przelew z konta (szkoły, skarbnika, rady rodziców…). Przypominamy również, że możemy też przyjmować wpłaty bezpośrednio od rodziców (patrz: Czy muszę zbierać pieniądze w gotówce?)
W pierwszej kolejności warto sprawdzić, czy ktoś nie zechce pojechać na wycieczkę zamiast osoby rezygnującej. Jeżeli uda się znaleźć chętną/chętnego, wystarczy zgłosić do biura zmianę danych uczestnika, jest to możliwe nawet w dniu wyjazdu. Jeśli zastępstwo się nie znajdzie, zwrócimy część wpłaty zależną od liczby dni pozostałych do wyjazdu, co szczegółowo określa umowa.
Mogą Państwo uzyskać zwrot 100% wpłaconych środków w przypadku rezygnacji z powodów losowych (np. choroba), wykupując ubezpieczenie kosztów rezygnacji z wycieczki bezpośrednio w firmie UNIQA, przy wykorzystaniu poniższego linku: https://www.uniqa.pl/kalkulator/rezygnacjazpodrozy/variants?utm_source=305164704
Tak, fakturę za wycieczkę w wersji elektronicznej mogą Państwo otrzymać od nas zaraz po zakończeniu wyjazdu.
Uczestnicy wycieczki i lista uczestników
Nie ma minimalnej liczby uczestników, trzeba jednak brać pod uwagę, że im więcej uczestników, tym niższą cenę możemy zwykle zaproponować.
Nie ma maksymalnej liczby uczestników. Prosimy brać pod uwagę, że standardowe autokary mieszczą 48 lub 56 pasażerów. W przypadku większej liczby osób zazwyczaj musimy rezerwować autokar dwupiętrowy lub dwa mniejsze autokary, co może nieco zwiększyć cenę. Jeżeli są Państwo zdecydowani na konkretny wyjazd, warto omówić z nami kwestię maksymalnej liczy uczestników. W oparciu o destynację, termin wycieczki, lokalizację Państwa szkoły i dostępność autokarów w rejonie, ustalimy szczegóły.
Lista uczestników jest niezbędna i musi być przesłana pocztą elektroniczną na nasz adres mailowy najpóźniej 2 dni robocze przed rozpoczęciem wycieczki. Prosimy, by temat e-maila zawierał numer umowy i słowo „lista”. Lista nie może być przesłana faksem ani dostarczona w formie papierowej. Należy uwzględnić imię, nazwisko i datę urodzenia każdej osoby jadącej na wycieczkę, w tym opiekunów.
Jeżeli zdecydują się Państwo skorzystać z naszej platformy do indywidualnych zapisów, nie ma potrzeby dodatkowego przesyłania listy, gdyż jest ona tworzona automatycznie (patrz: Czy muszę zbierać pieniądze w gotówce?)
Podpisałam/podpisałem już umowę, ale ktoś jeszcze chciałby się dopisać na wycieczkę. Czy to możliwe?
W niektórych przypadkach jest taka możliwość. Chęć dodania kolejnej osoby należy zgłosić do Biura. Sprawdzimy, czy liczba miejsc w autokarze oraz miejscu zakwaterowania jest wystarczająca.
Tak, proszę jednak brać pod uwagę, że koszt wycieczki w przypadku osób dorosłych może być nieco wyższy, dlatego taki zamiar koniecznie trzeba zgłosić do Biura. Podamy Państwu wysokość ewentualnej dopłaty.
Formalności związane z organizacją wycieczki
Obowiązujące przepisy nie określają w jednoznaczny sposób kwestii liczby opiekunów w zależności od liczby uczestników. Wszelkie decyzje w tej sprawie pozostają w gestii dyrektora szkoły. Jeśli w grupie jest 40-44 uczniów, zapewniamy 4 bezpłatne miejsca dla opiekunów, grupa 30-35 uczniów może liczyć na 3. W ramach indywidualnych ustaleń liczba miejsc dla opiekunów może być zwiększona.
Niestety nie.
Zgodnie z Rozporządzeniem MEN w sprawie organizowania krajoznawstwa i turystyki dyrektor szkoły wyznacza kierownika wycieczki spośród pracowników pedagogicznych szkoły. Oznacza to, że nie jest możliwe sprawowanie tej funkcji przez osobę “z zewnątrz”, taką jak pilot czy przewodnik.
Należy przy tym dodać, że dyrektor może wyrazić zgodę na łączenie funkcji kierownika i opiekuna wycieczki (§ 12. wyżej wymienionego rozporządzenia).
W załączniku do Rozporządzeniem MEN w sprawie organizowania krajoznawstwa i turystyki określony został wzór karty wycieczki.
Kartę można pobrać bezpośrednio z naszej strony: Karta wycieczki – wzór
Karta wycieczki, oprócz informacji stricte formalnych, zawiera również informacje dotyczące samej wycieczki, w tym:
- data, godzina wyjazdu oraz powrotu
- długość trasy (w kilometrach)
- miejscowość docelowa i trasa powrotna
- szczegółowy program wycieczki od wyjazdu do powrotu
- adres miejsca noclegowego i żywieniowego
Bezpieczeństwo
Tak, podczas każdej wycieczki. Jeśli nie opuszczamy Polski, wszyscy uczestnicy i opiekunowie są objęci ubezpieczeniem następstw nieszczęśliwych wypadków. Na wyjazdach zagranicznych obowiązuje ponadto ubezpieczenie kosztów leczenia oraz bagażu. Szczegóły znajdą Państwo w kolejnych punktach.
Ubezpieczenie w wariancie podstawowym każdej osoby wyjeżdżającej z naszym biurem na wycieczkę krajową obejmuje:
- uszczerbek na zdrowiu w następstwie nieszczęśliwego wypadku – suma ubezpieczenia 10000 PLN
- inwalidztwo w następstwie nieszczęśliwego wypadku – suma ubezpieczenia 10000 PLN
- śmierć w następstwie nieszczęśliwego wypadku – suma ubezpieczenia 5000 PLN
Ubezpieczenie w firmie UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. w ramach polisy o numerze 2792814398. Ogólne Warunki Ubezpieczenia dostępne pod tym linkiem.
Ubezpieczenie w wariancie podstawowym każdej osoby wyjeżdżającej z naszym biurem za granicę obejmuje:
- KL (koszty leczenia za granicą) – suma ubezpieczenia 20000€
- NNW (następstwa nieszczęśliwych wypadków za granicą) – suma ubezpieczenia 2000€
Ubezpieczenie w firmie UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. w ramach polisy o numerze 2792814398. Ogólne Warunki Ubezpieczenia dostępne pod tym linkiem.
Ubezpieczenie (w żadnym z powyższych wariantów) nie obejmuje następstw chorób przewlekłych i nowotworowych. Przy wyjazdach zagranicznych możliwe jest objęcie ochroną ubezpieczeniową następstw chorób przewlekłych i nowotworowych po opłaceniu dodatkowej składki (5zł od osoby za dzień w wariancie podstawowym i 10zł od osoby za dzień w wariancie poszerzonym).
Nie ma takiej konieczności, jednak polecamy mieć ją przy sobie. Jest to dodatkowe zabezpieczenie w razie konieczności leczenia zagranicą. Informacje na temat uzyskania karty można znaleźć na stronie http://nfz.gov.pl/dla-pacjenta/nasze-zdrowie-w-ue/ .
Autokary turystyczne przechodzą szczegółowy przegląd raz na pół roku, czyli częściej, niż samochody osobowe którymi poruszamy się na co dzień.
Jeżeli szkoła bądź rodzice sobie tego życzą, mogą Państwo dodatkowo poinformować policję o wyjeździe i „zamówić” kontrolę. Umawiając się na kontrolę, należy podać godzinę podstawienia autokaru (czyli około 15 minut przed planowanym wyjazdem).
Często zdarza się, że policja nie ma możliwości podjechania na kontrolę na miejsce zbiórki. Autokar podjeżdża wtedy na wyznaczone przez policję miejsce. Wiąże się to ze skróceniem wycieczki o czas kontroli i dojazdu do grupy, a czasem również z koniecznością dopłaty ze dodatkowe kilometry przejechane przez autokar.
Zalecamy zabranie apteczki ze szkoły. Na wyposażeniu każdego autokaru obowiązkowo znajduje się apteczka z podstawowymi środkami opatrunkowymi, ale należy mieć na uwadze, że autokar nie zawsze jest z grupą.
W Biurze Turystycznym Horyzont obowiązują standardy ochrony małoletnich zgodne z aktualnym ustawodawstwem. Zachęcamy do zapoznania się z przyjętymi przez naszą firmę procedurami ochrony dzieci.
Zakwaterowanie i wyżywienie
Rodzaj zakwaterowania różni się w zależności od kierunku wycieczki.
Na wszystkich wycieczkach w Polsce, Czechach, na Węgrzech i Litwie zapewniamy zakwaterowanie w pensjonatach i hotelach turystycznych. Standardem są pokoje z łazienkami, bądź pokoje typu studio (łazienka na dwa pokoje). Jeśli wymagania grupy są wyższe, możemy za dopłatą zaproponować zakwaterowanie w hotelach trzygwiazdkowych.
Grupy nocujące we Włoszech, Hiszpanii, Grecji i Chorwacji zawsze korzystają z hoteli minimum dwugwiazdkowych, w których zapewniamy pokoje 2-4 osobowe z łazienkami.
W Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii, Danii i krajach Beneluksu, w zależności od wybranej przez Państwa opcji, proponujemy noclegi w hostelach lub hotelach typu Ibis Budget w pokojach z łazienkami.
Informacje o rodzaju zakwaterowania na Państwa wycieczce można znaleźć w sekcji „zakres świadczeń”, na przedostatniej stronie oferty lub ostatniej stronie umowy.
Najczęściej kilka dni przed wyjazdem. Aby otrzymać rozkład pokoi, konieczne jest przesłanie nam danych o płci uczestników – ile dziewczynek, ilu chłopców, ile opiekunek, ilu opiekunów. Rozkład pokoi przekażemy Państwu natychmiast po otrzymaniu informacji zwrotnej od miejsca zakwaterowania.
Robimy wszystko, by spełnić życzenia osób będących na specjalnej diecie. Informacje na temat uczestników należy przekazać nam najpóźniej 2 tygodnie przed datą wyjazdu. W niektórych sytuacjach zorganizowanie takich posiłków może się wiązać z koniecznością dopłaty.
Przygotowanie do wycieczki
W przypadku wycieczek zagranicznych każdy Uczestnik zobowiązany jest posiadać ważny paszport. W przypadku wyjazdu do państw Unii Europejskiej (a także m.in. Gruzji, Turcji, Albanii, Czarnogóry, Macedonii, Mołdawii, Serbii) dokumentem uprawniającym do pobytu jest też ważny dowód osobisty. Pobyt za granicą bez ważnego dokumentu podróży jest nielegalny. Ogólne informacje o przepisach obowiązujących przy pobycie w danym kraju znajdują się na stronie Informacje dla podróżujących – Ministerstwo Spraw Zagranicznych – Portal Gov.pl (www.gov.pl) lub w usłudze „Polak za granicą” w aplikacji mobilnej mObywatel
Zależy od kierunku wyjazdu, programu wycieczki oraz indywidualnych preferencji. Dodatkowe pieniądze przydadzą się m.in. na drobne zakupu spożywcze, napoje czy pamiątki. Przy wyjazdach do krajów takich jak Czechy, Litwa, Słowacja proponujemy, aby rodzice dali dzieciom kieszonkowe w takiej samej wysokości jak na wycieczkę w Polsce (oczywiście przeliczone na odpowiednią walutę). Na pobyt w takich krajach jak Niemcy, Francja czy Włochy sugerujemy kieszonkowe w podwójnej wysokości.
Tak, każdy z uczestników na tydzień przed wyjazdem otrzyma od nas informację o programie wycieczki, odwiedzanych atrakcjach i istotnych szczegółach organizacyjnych (czas i miejsce zbiórki, adres miejsca noclegu, przewidywana godzina powrotu). Informacje prześlemy w formie gotowego do wydruku pliku.
Przebieg wycieczki
Nie trzeba nigdzie dojeżdżać. Autokar przyjedzie po Państwa pod dogodny, ustalony wcześniej adres.
Zadania pilota to między innymi: pilotowanie autokaru, doprowadzenie grupy do wszystkich odwiedzanych miejsc, załatwianie wszelkich formalności związanych z realizacją programu, udzielanie podstawowych informacji o trasie wycieczki i zwiedzanych obiektach.
Wszystkie pomysły na zmiany, które pojawią się w trakcie wycieczki, należy konsultować z pilotem. W miarę możliwości postara się on spełnić życzenie grupy, ale zdarza się, że modyfikacja jest niemożliwa, z uwagi na ograniczenia czasowe, albo wymaga dopłaty, np. ze względu na dodatkowe kilometry przejechane przez autokar. Warto również pamiętać, że część atrakcji rezerwujemy z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem – nie da się dodać ich „na ostatnią chwilę”, a w przypadku chęci rezygnacji z takiego punktu programu, nie gwarantujemy zwrotu pieniędzy za bilety.
Tak. Pilot dba, by podróż była dla uczestników komfortowa, mając oczywiście na uwadze, że zbyt długie lub częste postoje mogą skutkować spóźnieniem na zarezerwowaną godzinę zwiedzania, spotkanie z przewodnikiem itp.
Kwestię tego typu postojów trzeba omówić z nami jeszcze przed wycieczką. Postój powinien być skorelowany z czasem pracy i odpoczynkiem kierowcy.
Staramy się, aby podczas każdej wycieczki był czas wolny do dyspozycji grupy. Zdarza się jednak, że zarezerwowane godziny wstępu do atrakcji uniemożliwiają przerwę tak długą, jakby sobie Państwo tego życzyli. Jeżeli grupie zależy na np. 2-godzinnej przerwie w zwiedzaniu, prosimy zgłosić to nam na etapie uzgadniania szczegółów programu.
Zorganizowanie posiłku dla dużej grupy wymaga większego wyprzedzenia. Jeżeli są Państwo zainteresowani dodatkowym posiłkiem podczas wycieczki, np. obiadem w drodze powrotnej, prosimy zgłosić tę informacje do Biura przed podpisaniem umowy. Koszt dodatkowego obiadu jednodaniowego z napojem to ok. 30 zł od ucznia, obiad dwudaniowy z napojem to ok. 35 zł od ucznia (w Polsce).
Skontaktuj się z nami
Zadzwoń do nas jeśli chcesz porozmawiać z osobą, która specjalizuje się w organizacji wycieczek na zamówienie lub napisz wiadomość email jeśli chcesz w takiej formie przedstawić swoje oczekiwania. Zapoznamy się z nimi i oddzwonimy, aby wspólnie ustalić szczegóły.